torstai 2. helmikuuta 2012

Pakkasen pureksimaa

Ennusteet eivät ihan pitäneet paikkaansa, ei ollut aamullakaan -28 astetta. Hyvähän se vain on, mutta vaikka kotona mittari on näyttänyt -23 niin ei tuo nyt aivan suoranaisesti lämminkään ilma ole. Päälle vielä puhaltaa mukavahko viima niin johan on oltavat.

Ei mulla kylmä ole ollut, oon pukenut vaadittavan määrän vaatetta ja aamulla jopa töihin polkiessani tuli hiki. Niin, en ole tainnut mainita että olen viimeiset 1,5 vuotta polkenut muutamaa päivää lukuunottamatta päivittäin töihin. Matka ei ole kummoinen, mutta näillä keleillä siinäkin on pieni työ. Pahin ongelma on jäätyvät vaihteet. Menomatka on loivaa ylämäkeä ja vaihde täytyy aika pian pyörävarastosta ottamisen jälkeen valita koska sen jälkeen sitä ei koko päivänä saa vaihdettua :)



Vaikka vaatetta on monta kerrosta, tuossa nimittäin päivän asukuva, niin silti polkiessa viima iskee mukavasti vasten kasvoja. No ainakin siinä viimeistään herää :)

Kaulahuivin saa myös mukavasti naaman eteen, mutta aamullakin ripseni jäätyivät yhteen. En muista kokeneeni vastaavaa, johtuu varmaan erittäin lämpimästä vaatetuksesta joka vapauttaa kosteutta enemmän kasvojen kautta ja sitä myöten jäätyy nopeasti joutuessaan kosketuksiin ilman kanssa. Pääasia kuitenkin että tältä erää tämän viikon pitäisi riittää aivan kylmimpien kelien osalta. Ei mua haittaisi vaikka talvi olisikin tässä, mutta kyllähän se helmikuu yleensä se kovin pakkaskuukausi on.



Tänään kävin työpäivän jälkeen vielä täydentämässä kaupassa usean viikon ruokatarpeita kaksi isoa kassillista. Toissapäivänä hain myös saman verran ruokaa, joten nyt jääkaapin hyllyt notkuvat kaikesta mahdollisesta. Tykkään hoitaa kerralla isommat kauppaostokset jotta ei tarvitse juosta kaupassa yhtenään, ja pakastin on kätevä olla olemassa vaikka näillä keleillä ruuat voisi säilöä yhtä hyvin parvekkeellakin :)

Huomenna olisi tarkoitus vihdoinkin mennä elokuviin josta jo alkuviikosta mainitsin. Perjantai on sentään aina perjantai, onneksi on taas viikonloppu eikä seuraavaan reissuunkaan ole enää montaa viikkoa.

4 kommenttia:

  1. Mulla on jäätyny nyt joka aamu ripset yhteen, kun oon kävelly töihin. Ja eilen kun kävelin illalla kotiin, niin mun ripset oli ihan vitivalkoiset ja tännä pieniä lumipalloja. Näytin hassulta. :)

    VastaaPoista
  2. No hei, mut sulla onkin pitkät ripset. Koska nainen :)

    VastaaPoista
  3. Herramunjee, pyöräillä nyt näillä keleillä! Tällaisilla pakkasilla mä teen mieluusti etäpäiviä toimistolle rämpimisen sijaan. Ei voi muuta sanoa, kuin että sitkeä sissi oot, juu.

    -Sanna

    VastaaPoista
  4. Mun duunissa teoriassa olis mahdollista tehdä jotain hommia etänä, mutta aika huonosti kuitenkin. Tähän on kuitenkin tottunu, ja tosiaan töihin on alle kaks kilometriä.

    VastaaPoista

Kommenttisi on hyväksyttävänä. Pidätän oikeuden julkaista ainoastaan asiallisia kommentteja.