tiistai 17. heinäkuuta 2012

Sick bastard!

Sain vihdoin selvyyden kaikkiin testihin ja kokeisiin mitä mulle tehtiin. Muutamat ihmetteli mun laihtumista ja kyllähän mä itsekin siihen jonkin verran kiinnitin huomiota, mutta en ollut aiemmin huolissani ennenkuin oireita tuli lisää.

Tärinää, sydämen tykytyksiä, jatkuva korkea pulssi johon kiinnitin huomiota ihan vasta parin viikon aikana. Hikoilua ihan pienestäkin fyysisestä suorituksesta puhumattakaan pyöräilystä.
 


Olen siis sairas mies, kilpirauhanen vetää sellaisia ylikierroksia tuolla että muu kroppa ei meinaa pysyä tahdissa. Kun terveellä ihmisellä maksimiarvot on siinä kahdenkymmenen pykälän nurkilla, mulla 72, eli lähes nelinkertaisesti.

Tiedän että kyseinen vaiva ei ole mikään maailman vakavin sairaus, mutta se että tässä vaiheessa ei voi tietää miten pysyvästä viasta on kyse ja kuitenkin harmittaa jos joutuu lopun ikäänsä vetämään lääkkeitä. Lisäksi ajankohta oli vähän huono kun on näitä takapakkeja kuitenkin ollut muutenkin tarpeeksi.



No, ostin eilen ylläolevia herkkuja vähän lohduksi, joten eiköhän sitä massaakin takaisin tule :)

Alkuun joudun vetämään yhden beetasalpaajan ja neljä Tyrazol-nappia päivässä. Edellistä jotta saadaan tämä syke laskemaan, on tosiaan ollut syke levossa alimmillaan reilut sata viimeset pari reilu pari viikkoa. Jälkimmäisillä sitten yritetään rauhoittaa miestä joka käy ylikierroksilla. Vielä pitää käydä erilaisissa kokeissa mm. sairaalassa mutta eiköhän asiat tästä lähde oikeille raitelle.

4 kommenttia:

  1. Voiei! Tosi harmi! Mulla joskus on testattu sita aivan painvastaista, eli kilpirauhasen alitoimintaa. Silloin olin just siina rajalla ja onneksi vajaatoimintaa ei ollut. Harmi, etta tassa kavi nain, mutta onneksi kuitenkin syy vaivaan selvis ja oot saanut asianmukaista hoitoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se vajaatoiminta onkin ilmeisesti yleisintä. Tätä sairastaa 1% suomalaisista. Mut onneks jäätelö oli hyvää :)

      Poista
  2. Voi kurja! Mut onneks on nyt syy löytynyt. Toivottavasti löytyy pian hyvä hoitotasapaino.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan hyvä fiilis mulla on ollut nyt kun lääkkeet on selvästi alkanu pureen. Mut kävin eilen verikokeissa ja maanantaina meen tsekkaan tulokset.

      Poista

Kommenttisi on hyväksyttävänä. Pidätän oikeuden julkaista ainoastaan asiallisia kommentteja.