tiistai 24. syyskuuta 2013

Kaikkea muuta kuin lumetta

Jälleen kerran mitä suurin kiitos Skipped Heartbeats -blogille, jonka ansiosta olen viimeisen vuoden sisään bongannut useampiakin erittäin merkittäviä bändejä ja levyjulkaisuja.

Nimittäin ilman, että joku olisi mulle vinkannut, en olisi edes osannut odottaa Placebon julkaisevan uutta levyä. Ehkä joskus viime vuoden puolella sellaista pohdiskelin, silloin kun bändin piti esiintyä Suomessa ja kuunneltiin ahkerasti töissäkin 'B3 EP':tä. Mutta sittemmin olin unohtanut jo koko asian.

Olikin suuri yllätys, kun luin, että tältä mun yhdeltä suurimmista suosikkirockbändeistä oli ilmestynyt levy jo viime viikon maanantaina. Olen siis peräti viikon myöhässä, mutta aloin välittömästi ottamaan menetettyä aikaa kiinni. Kuuntelin lätyn illalla useamman kerran putkeen, kuten mulla tapana on hyvien uusien levyjen kanssa. Ja hyvähän tämä on, loistava, todella mahtava! Ehkä tyylillisesti entistä suoraviivaisempi ja rokkaavampi, osittain tässä on ehkä havaittavissa paluuta alkupään tuotantoon. Oli miten oli, Brian Molkon ääni on jotain ainutlaatuista ja värisyttävää.

En löydä levyltä yhtään heikkoa kohtaa, mutta ensikuunteluiden perusteella parhaimpiin lukeutuvat 'Scene Of The Crime', 'Hold On To Me', 'A Million Little Pieces', 'Exit Wounds', 'Begin The End' ja huikea lopetusraita 'Bosco'. Tältä pohjalta on helppo nimetä 'Loud Like Love' yhdeksi vuoden parhaista levyistä.


4 kommenttia:

  1. Ha, olen otettu tuosta tagista ja arvostan kiitoksia ja sitä, että jaksat usein huomioida mistä olet äkännyt jotain. Sehän ei olisi mitenkään tarpeellista, eikä moni niin tee, mutta tuntuu mieltä lämmittävältä että blogistani on ollut iloa/hyötyä ja sen vielä haluaa erikseen mainita!

    Ja kiitos sulle hyvästä blogista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä vuorovaikutus on sosiaalisessa mediassa juurikin parhaita asioita, ja mielelläni mainitsen lähteet. Jos tälläisen toiminnan ansiosta joku muukin kuin minä saa uusia lukijoita, ei se ole todellakaan multa pois :)

      Poista
  2. aaaa mä en ole vielä ehtinyt kuunnella levyä, koska luonnollisesti en todellakaan kuuntele rakkaimman lempparini uutukaista puolivillaisesti, vaan rauhoitan ympäristön ja ostan hyvää viiniä tarkoitusta varten. Toivottavasti pian, kun vaan saan nää roller derby hulinat veke lauantain jälkeen.

    Mutta että kiitos tästä arviosta, fiilikset ne vaan nousee <3 Molko on jumala.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän :) Kaikilla meillä on tapamme. Mutta ihmettelen kovasti, jos tää ei toimi. Mä oon kuunnellut levyn nyt ehkä vajaa kymmenen kertaa jo :D

      Poista

Kommenttisi on hyväksyttävänä. Pidätän oikeuden julkaista ainoastaan asiallisia kommentteja.